Dan före dopparedagen!!

Har inte skrivit på ett par dagar,, har haft fullt upp om man säger så.
Det är mycket som ska göras inna jul! Och jag har jobbat i fler dagar på sträck.. Dygnet har ju bara 24  timmar..

I söndags efter jag slutat jobba så åkte vi till bervik och handla julmaten, och en del julklappar. Vi var till barnens hus innan Bergvik. Det var inte så mycket folk på bervik som jag befarde först. Efter bergvik, så bar det av till ikea för ännu mera julklappar!!!

Idag åkte vi till toysrus och köpte mera julklappar till barnen,,  ( deras far hade skickat presentkort till dem) en massa lego blev det. Sen chocka Tobias mig, jag tyckte vi skulle åka hem, han tyckte vi skulle köpa lite kläder till barnen!!! 
Tobias har verkligen grejjat och fixat här hemma medans jag har jobbat!!

Vi har slagit in dem sista julklapparna i kväll!! Och barnen har varit med och klätt granen, den blev så fin så!  Vi beställde pizza och åt och mös frmför tv här tidigare ikväll.
Åh stackars Oliwer var så trött, vi la dem vid halv nio i kväll. Han grina och var på ett uselt humör när han skulle lägga sig, sen tog det inte mer än 5 min innan han somna..

Tobias föräldrar har varit här med en massa julklappar.. 11 stycken var till barnen och 4 stycken till oss och så några till Tobias.. så nu ligger det fullt med julklappar under granen här.. Barnen kommer får öppna en del på morgonen, så får vi se hur mycket vi lyckas få med till mamma.
Vi ska till mormor och hämta henne och byta bil i morgon, vi tar hennes stora bil så vi får plats med alla julklappar sen. Mormor får inte plats i våran lill abil, så därför tar vi hennes..
Vi ska till morfars grav i morgon oxå, tända ljus och sätta lite blommor!!
Känns lite konstigt att han inte finns hos oss längre.. Hoppas han har det bra där han nu är...

kan knappt fattta att det är julafton i morgon.. hoppas det kommer bli en bra dag i morgon och att barnen är glada och mår bra!!
Kan inte låta bli att tänka på dem ensama och dem som inte har ngn stanas att bo så här under julen.. jag har betsämt att under en jul iaf så ska jag hjälpa till som frivillig på julafton hos uteliggare och ensamma människor..
För mig handlar julen om så mycket mer än julklappar..
Ta hand om varandra nu i jul och skänk en tanke till dem ensamma och fattiga..
Bifogar lite bilder och en fin jullåt!!
Kram och god jul!!


http://www.youtube.com/watch?v=X19TvNxx8C8




Pepparkakskyrkan som Tobias har gjort



Julgranen





Min fina julstjärna!!


Kommentarer
Postat av: flowie

GOD JUL på dej vännen!!! Vilken fin pepparkakskyrka Tobias har gjort :-) fin julgran, visst är det mysigt :-)

Hoppas ni får en fin dag i dag med mycket mys!!! Kram!!

2008-12-24 @ 11:08:23
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0