En orgie i njutnigar!!

Har ju inte varit inne här på hela helgen. Tänkte jag skulle berätta för er om min helg, har ju åkt båt med Birka Princess!! Jag och Tobias har åkt med Tobias bror och hans sambo + halva hennes släkt och deras vänner till stockholm.
Vi åkte med birka bussen, det tog "bara" 6 timmar.. urk så drygt säger jag bara. Vi rasta iaf i Arboga!
Väl framme i Stockholm så var det nästan två timmar kvar tills båten skulle gå, så vi värmde upp med öl ( cider för mig) på en pub i närheten. När vi väl kom på båten så var det lite mer än en timmes väntan inna vi fick våra hytter, så vi värmde upp lite till med öl och cider.
När vi äntligen fick våra hytter så slängde jag mig på sängen och bara njöt av att få kommit i väg hemmifrån ett tag.
Vi skulle äta julbord ganska så sent , 21. så det  fanns gott om tid att utforska båten. had ejag haft en tanke på att ha badkläder med så hade jag kunna at ett dopp i poolen eller njuta i ngn av bubbelpoolerna. Visste inte ens att det fanns det på båten, och det var ingen som hade talat om det för mig heller.
Vi tog en tur i taxfreen oxå.. fanns en hel del gott där :)
Maten som vi åt var ljuvligt god, det fanns allt du kan tänka sig som ska finnas på ett julbord... det dreglas i mun när jag tänker på det..  Och för att inte prata på all efträtt som fanns oxå..
Efter att ha avnjutit en härlig måltid, så lyssna vi på ett live band, två killar som sjöng cobers på det mesta. Ha ha, kom och tänka på pub värden, jisses så rolig han var, han hade pause underhållning, när bandet hade rast. han sjöng, dansa och bjöd verkligen på sig själv.
fanns även disco på ett annat däck ja det fanns underhållning lite var stans
Tobias var krasslig i magen hela kvällen, så vi la oss ganska så tidig, typ halv ett.

I Finland ligger man en timme innan oss. Jag hade ställt kl på halvåtta morgonen där på.. tänkte ta mig till frukost buffén kl åtta. Men som alltid så är inte min självdiciplin den bästa, så jag snoza tills 8.20..
Nu till saken så servars det frukost fram till kl halv tio på morgon.
När klockan är runt 8.20 så bankar Annika ( Tobias brors sambo) på våran dörr flera ggr, jag öppnar  sömningt, hon halv gastr om att det är finsk tid nu, och då är ju kl gentligen 9.20, kom snabbt om ni vill ha frukost.. Det Annika hade glömt var det att det stod på flera ställen i info pärmen att det är alltid svensk tid på båten som gäller..  Ha ha ha.. ( och detta hade jag ju full koll på såklart)
Frukost buffén var underbart god, med massor att välja på. Det är bara det att när det finns så mycket att välja på så får jag ju beslutsångest...
Efter frukosten så gick vi till våran hyt, där jag la mig och sov en stund. Vilken lyx alltså, att få äta så mycke frukost man vill och bara gå därifrån för att lägga sig att vila!! 
Tobias väckte mig efter ett tag och vi låg i hans säng ock kramades och bara njöt och lite till *s*
Vi hade gott om tid på båten, så vi strosa runt, köpte lite mer i taxfreen, lyssna på karoeke. Och sen var det dags för lunch buffén, fanns massor att välja på där med.. t.om med en taco buffé´för den som töttnat på julmaten. å så hade dem bytt ut köttbullar och prinskorv mot, kyckingklubbor och örtmarinerad fläskfilé´.
Efter lunchen så la vi oss och vila... lyx igen!! Och kl 15.30 var båten framme i stockholm...  vi givk direkt till våran buss.. hm, konstigt att alla såg så trötta ut.. det gjorde dem inte på ditvägen,, he he
Lyckades faktiskt sov en stund på bussen.. kl 21 var vi äntligen framme i K-d...
Om man ska sammanfatta helgen så har det varit som rubiken lyder!!!
Kram


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja det værkar som du har haft en fin båt tur. Det hade vart skoj å ta en sånn tur någon gång. Kanske man kan gøra det en gång i framtiden. Men det ær ju så många stællen man vill åka till och pengarna vækser ju inte på træn.

2008-12-15 @ 21:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0