Jul

Nu är julafton avklarad.. skönt. Igår så vakna barnen och sprang ner till granen för att se om tomten varit här med julklappar. Dem kom snabbt upp med paket. Dem öppna några stycken var i våran säng!! Det är så härligt att se deras ögon när det är julafton!!
Efter frukosten så bada barnen och vi fixa med det allra sista här nere. Innan vi skulle åka så fick dem öppna fler paket under granen. Jag och Tobias öppna det som vi fått av hans föräldrar! En stor brevlåda och ett knivset.

Vi åkte till mormor  och hämta henne, sen bar det av till morfars grav. Jag satte dit en fin gran dekoration och tände ljus.
Saknar dig morfar, hoppas du har det bra där du är nu..

Hemma hos mamma så hjälpte vi till det sista med maten och sen så satte vi oss och åt.. Jag är trött på julmat nu.. det kände jag redan igår, har ju varit på två julbord innan så.. 
Isabelle( min lilla syster) stressa för att hinna se kalle anka och hans vänner. Det är jag så trött på, det är ju samma story varje jul... men barnen tyckte det var kul iaf.
Och det gick över förväntan att vara hos mamma, trodde det skulle vara mer spänt eftersom vi haft våra turer hon och ja nu ett tag.. men det märktes inget va det. Hon fråga t.o.m om jag ville med på fest på lördag.. så det känns bra

Jultomten missa jag i år.. hm, ha ha. Ja det var jag som var tomte. Mamma hade en usel tomte mask, så barnen kände igen mig direkt.. men dem var så ivrig på att få alla paket så dem brydde sig inte nämnvärt.
Adam sa flera ggr " Det är ju mamma som har klätt ut sig" men sen spela han med. För han tala om för tomten att mamma är på jobbet så han kunde pasa hennes paket så länge.
 
Oliwer har fått mest smålego i år och kläder. Adam fick lite lego och blixten mc queen lastbil, och en stor självgående blixten bil och kläder.
Jag har fått en köksassistent av Tobias och pengar av mormor och pappa.
Tobias har fått en armlänk i stål av mig och sen har han fått pengar och en massa annat av sina föräldrar.

Vi kom hem ganska så sent igår, eftersom vi körde hem mormor först. Vi låna hennes bil, så den låna vi med oss hem för att få plats med alla julklappar.

Idag så vakna barnen runt 9 och ville genast ner och öppna upp sina leksaker och testa alla saker, se på filmer som dem fått.
Så efter frukosten så byggde vi med smålego. Tobias fick sovmorgon idag, men direkt han kom ner vid 11 tiden, så dök han ner i barnens smålego och satte sig ch byggde..  Han tycker det är lika kul med lego som barnen.

 Vi har varit hos Tobias mamma och pappa idag och ätit julmat. Det var god mat hon lagat!!
Efter besöket hos dem så åkte vi till mormor och lämna bilen och hämta Tobias bil. Vi var in en stund till mormor oxå.
Kan inte förstå att hon vill bo själv i det där stora huset... men det är ju hennes val.

Nu på eftermiddagen och kvällen så har vi inte gjort ngt speciellt. Känns skönt att bara va!
I morgon ska vi till Lotta och Ola på mat! Ska bli mysigt!!

Kram

Barnen på julafton


Oliwer


Adam



Våran fina postlåda!!


Kalle anka är spännade!!


Jag på julafton!!


Oliwer och Tomten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0