Julfest och tankar om julen

Igår hade vi julfest på jobbet! Oliwer och Adam var bjudna oxå! Vi åt gröt och åt skinksmörgås. Vi bytte julklappar med varandra! Jag fick en kökshanduk och en gris!!
Oliwer fick en jätte söt silver elefant att hänga i granen. Adam fick pennor ( som jag köpt till han och slagit in, det var inte så många barn på festen)
Adam han underhåll oss på festen iaf. Han rita teckningar till mina arbetskamrater och så lekte han doktor och undersökte dem. Sen hitta en tjej som han lekte med som bara den!!
Var en mysig fest iaf!! Jag trivs verkligen på jobbet!!!

Det blev lite sent igår för barnen innan dem hamna i sängen, så idag sov dem länge. Jag ringde dagmamman och bad att få komma senare med Oliwer( det är bara han som går till anette på tors, han har extra tid där)
Jag och Adam gick tillbaxs och grejja lite här hemma.  Jag gjorde en lista över allt som ska fixas inför julen, inte så lite det.
Jag är bekymrad inför julen, det känns jobbigt att det är som det är mellan mig och mamma. Jag ringde henne idag för att tala om att hon kan söka pengar av kyrkan till mat och julklappspenga, men det ville hon inte. Blev ganska så arg då. Finns lixom ingen vilja att hjälpa till inför julen.Jag säger inget om att hon har dåligt med pengar, men när det finns pengar att söka då kan man väl göra det.
Iaf så spåra samtalet ur, så jag har haft en massa ångest och mått riktigt pissigt idag... usch
Och gissa om barnen känner av det? Ja just det. Dem har varit krångliga och trotsiga i kväll.
Känner så starkt att jag vill hitta egna traditoner utan stress på jul.. Det är lätt att glömma vad julen är till för. För mig är det barnens högtid. Jag vill se dem glada och må bra. Sen är det en högtid när man träffar dem man älskar och har det trevligt. Vill inte ha stress och julklappshysteri..

Trots en jobbig dag så lyckades jag att göra riktig god ugnspannkaka!! Mums!!
Och så har jag och Adam gjort lyxiga små smaskisar idag!! Dem vart väldigt goda!



Adam på väg till dagmamman


Oliwer på väg till dagmamman


Smarrig ungspannkaka

 Mini smaskiskar

Oliwer och adam smakar på pannkaks smeten


Nu ska jag gå lägga mig!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0