Måndag och ny vecka

Jaha så var det måndag igen då... suck.  Ny vecka och nya utmaningar.
 Dagen börja med att vi försov oss ( vilket händer rätt så ofta) pga av  min enormt dåliga själv diciplin.
När klockan ringer så är jag mer död än levande och så trycker jag på snooze och somnar om och så håller jag på flera ggr. Jag blir så arg på mig själv , barnen blir stressad och på dåligt humör.. men tyvärr så börjar dem bli vana vid det här. I mogon sk ajag banne mig gå upp när kl ringer..
Det har ju inte varit ngt uppmuntrade väder idag heller, regn och rusk. Kände mig som en blöt katt när jag klev på bussen.
Det blev en aning pinsamt på stan idag. Jag var till panduro och skulle köpa en massa julpyssel till barnen. När jag kom frm till kassan och skulle betala så fanns det ingen teckning på kontot... gissa om jag blev paff. Jag gick ner och skulle försöka ta ut pengar men fick bara ett kontouttdrag där det stod att jag över trakkasert mitt konto med 400 kr!!!!! Hjälp
Förstår inte riktigt själv hur det gått till. men när jag kom och kolla upp det så visade det sig att det stämde.. pinsamt vad dålig koll jag har.

Jag mötte upp Jennie i stan iaf, så vi tog en fika  på mitt favorit fik Mat och muffins och prata en stund.  Hon är mina goa vän!!

Skulle ha varit hos min kurator idag, men när jag kom upp så såg dem ut som fråge tecken i reception...  Dem hämta min kurator som kolla i sin pärm och nej hon hade ingen tid åt mig idag.. åh vad irreterad jag blev.. jag  hade verkligen ställt in mig på att få prata med henne.Hon fick lite dåligt samvete så jag fick en tid redan i morgon..

Väl hemma så fick jag det glädjande beskedet från a-kassan .. jag är INTE berättigad till ersättning. Jag blev så knäckt att jag bröt ihop mer eller mindre, faan alltså behöver verkligen pengar nu... det är ju jul och allt snart. och så.

Har pratat med mamma idag oxå,, det är jobbigt att ha sagt vad jag tycker, hon tar det så fel och blir bara ledsen och arg på mig.. och jag får dåligt samvete för att jag för engångs skull säger vad jag tycker. De är inte lätt det här. Jag älskar verkligen min mamma. Men jag känner att det har varit alldeles för  mycket den senaste tiden...
Mina systrar Charlotte och Sofie kom idag på em. Jag nämnde för dem att jag och Tobias funderar att fira jul hemma i år ensamma.. Såg att Charlotte blev ledsen och arg... och jag kände att jag vill inte svika henne så det blir att vi firar jul med mamma och mina syskon i år.Får hoppas att det går bra..

I kväll har barnen haft julfest med sina dagmammor !! Oliwer var utklädd till Tomte och Adam till Pepparkaksgubbe. Mina systrar var med och kolla på dem. Dem var så duktiga och sjöng så fint.
Sen bjöd Dagmammorna på fika och tillslut så kom även tomten och dela ut godis..               
 
Så här fina var barnen inna festen i kväll. Jag fick tyvärr inga bra bilder från festen.. 
                                                                                                                                      
 Titta så fin tomte!!!                                        

Nu ska jag gå lägga mig nu

Kommentarer
Postat av: flowie

ojojoj va lika vi är på morronen.. jag har oxå så dålig självdisciplin o snoozar allt för ofta o allt för länge :-( o så tänker man att imorron ska jag verkligen gå upp när kl ringer, men så blir det inte ändå, bara nån enstaka gång.



Fy va tråkigt att du inte får nån ersättning från fk :-( inte den roligaste tiden att bli nekad pengar..



Vilken fin tomte o pepparkaksgubbe :-)

2008-12-09 @ 16:54:08
URL: http://http://flowie.blogg.se/flowie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0