Möte på NP-enheten och massa snö

Vilken rubik va? Ja jag erkänner, är inte så bra på rubiker, så det fick bli den här iaf.
Som rubiken lyder, det har kommit massor med snö idag. Det är iaf en 2 dm idag.  Härligt med snö!

Idag har jag ringt till a-kassan, fick reda på att jag inte har rätt till ngn som helst ersättning av dem.. kul .. not
Har även pratat med vuxenskolan om det är försent att söka till usk utbildningen, det var det inte men jag kommer hamna i kögruppen. fasen att jag inte sökte i tid, jag skjuter på allt,, men nu har jag iaf gjort i ordning kuveret ( stavas det så??) idag. så på med frimärken och postlådan i morgon. Sen är det bara att hålla tummarna. Kommer jag in så kommer jag att ta plan B. Ta ut föräldrar dagar som jag har kvar.. och försöka få jobba så mycket som möjligt vid sidan av.

Har varit till Np-enheten ( nevropsykiratiska). Äntligen säger jag bara!!!! som jag har väntat på att få en tid där. Dem har haft remissen i ett år.
Nu är det ju så här att jag har gemensam vårdnad med barnens s.k far. (om man nu kan kalla han det, han har inte sett barnen på 1,5 år) Så han var oxå kallad till mötet. Jag hoppades ända in i det sista att han inte skulle dyka upp, Jag mår dåligt av att se han och behöva vara i närheten av han. Men jo då han satt i väntrummet med  sina svarta portfölj. Bara det gava mig dålig känsla. ( sist han kom på ett möte på BUP så hade han den med sig och en NWT tidning där det stod  att jag hade ljugit i hovrätten. Vilket inte var sant, det saknades bevis  för det jag anmält han för, dvs grov kvinnofridskränkning). Så jag befarade att han skulle dra upp tidningen igen. Men det gjorde han inte.
Kuratorn vi träffa tyckte jag var bra, hon ställde oss en massa frågor om Oliwer och vad vi upplevde som problem. Hon fråga vart Oliwer bodde, och när jag svara att han bodde hos mig bara, så satt hans far där och sa. " ja jag har inte träffat Oliwer på 1,5 år.. och så lät han så där riktigt uppgiven över det. Så skulle han ta sats och säga ngt mer, men kuratorn avbröt han och sa bara att just därför så vet ju inte du hur Oliwer har det nu.
Är glad att Tobias var med mig, han svara på en massa frågor om Oliwer och vi tre, dvs jag, T och kurator, disskutera om Oliwer. Fadern satt mest och försökte hänga med.
Vi fick en massa enformation hur dem jobbar på enheten, vad dem kommer göra tester. Och så fick vi informationshäften med oss hem.
Först i Januari kommer Oliwer att kalllas till dels en läkar undersökning och dels till ett psykologiskt test. Utifrån det kommer dem komma fram till om han behöver träffa sjukgymnast och logoped.
Nu på måndag så ska jag få träffa kuratorn själv, ska bli skönt att slippa ha han i samma rum, kommer kunna slappna av då och prata mer ingående om problemen som är runt Oliwer.
Hoppas verkligen att dem ska komma fram till vad Oliwer behöver nu!

Måste ta och packa åt barnen snart, dem ska ju sova över hos mamma i helgen. Jag och Tobias ska ut och åka båt. Det är Tobias bror som ska bjuda på julbordskryssning.
Är glad att mamma tar barnen, nu när det är som det är emellan oss. Hon har ju lovat oss detta sen lång tid tillbaka.
Undrar hur det blir att träffa henne i morgon?,,
Tänkte jag skulle ringa henne i kväll och höra lite vad hon vill att jag ska ta med mig till barnen.

Åh jag ska jobba i 11 timmar i morgon, börjar redan kl 7.. kommer bli drygt att gå upp när klockan ringer.. Kommer bli en tidigt kväll i kväll.

Kram


Kommentarer
Postat av: Lars Bäckström

Ja du vännen det du skriver i din blogg idag är gripande tycker jag. Du är rak och ärlig och står för det du gör och säger. Barnens far är en dåre som inte tar ansvar för vad han har gjort tidigare både med dig och barnen... Du och din nuvarande sambo har det inte allt för lätt och jag vet att ni vill väldigt mtycket med livet...



Stå på dig/er annars gör någon annan det...



Kram från Lars

2008-12-11 @ 22:36:38
URL: http://www.srfostravarmland.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0