Självdiciplin vad är det?

Klockan ringde kl 7 i morse. jag gick upp och väckte barnen. Sen låg vi alla tre i sängen och kolla på adventskalendern. Det var iaf meningen att det skulle bli så.. hrm men så vart det inte precis. Kl halv nio så ringde jag dagmman och tala om att vi har precis vaknat här... Hon tyckte inte vi skulle stressa, så jag lämna barnen kl 11.. Tur att man inte har ngn tid att passa. Den enda tiden jag hade att passa var bussen som går 11.23
I morgon är vi lediga här så jag tänker inte ställa ngn kl då!!
Har varit hos min kurator idag. Det vart väldigt känslosamt och jobbigt. Det är inte lätt att prata om mamma och hur det varit och är mellan oss. Var väldigt nära att det kom ett par tårar. Men min kurator fick mig att tänka på en sak.. Och det är varför har jag så svårt att säga nej och ta konflikter.. Jag är så himla rädd att göra ngn besviken eller såra ngn. Så istället tar jag på mig för mycket. Det som händer då är att mina barn och min sambo har blivit lidande...
Jag har tänkt vidare på det här med min mamma och varför jag inte sagt i från tidigare... borde ha gjort det för flera år sedan..
Ja nog om det för nu..

Har varit trött större delen av dagen idag..  Och gissa om barnen har känt av det? Barnen har varit väldigt trotsiga sen jag hämta dem från dagmamman.
Jag satte mig och byggde lego med dem en stund i em iaf. Det tyckte dem var väldigt kul, inte ofta mamma är med och leker. Och dem var snabba med att påminna mig om att jag skulle hjälpa till och städa nu oxå.
När vi skulle äta så urarta det.. Adam satt gaffeln i armen på mig så han åkte från bordet, Oliwer försökte prata samtidigts om han drack vatten...och så lara han sig med maten så han åkte oxå från bordet.
Sen fick dem komma tillbaka om dem lova att sköta sig, Oliwer skötte sig, men Adam kasta korv tvärs över bordet. Så då var det färdig ätit för Adam. Då säger Adam " Ha ha jag är ändå mätt" en riktig liten skitunge är det..

Jag hoppas dagen blir bra i morgon iaf.. Får väl se vad vi ska  hitta på för kul. Tänkte barnen skulle få baka meras pepparkakor av min egen goda deg ( aldrig mera köpdeg)! Och så kanske vi gör ngt julgodis oxå.
Ja just det ska ringa arbetsförmedlingen i morgon och höra om lägsta nivå garanti nu när kommunals a.kassa nekar mig pengar.
Nu får det vara färdigbloggat för i kväll!!
Ha det gott!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!

Ja man kan sæga att du har hatt en hektiskt dag en då. Fast du fick læmna barna senare.

Men jag tænkte på en sak har du førsøkt att bara dra ut stolen nær barna inte uppfør sig vi mat bordet. Och nær dem inte sitter næra bordet ignorerar man dem och myser och bara pratar om roliga saker som dem med vill prata om. Då brukar barna sitta fint efteråt och vill vara med i samtalen. Det fungerar vartfall før mig med alla mina 18 barn hehe.

Du få stå på och ha det så bra så ses vi snart.

Kram kram

2008-12-09 @ 21:44:24
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: flowie

åh va roligt det är med trotsiga barn inte :-) hoppas ni får en mysig dag imorron med lite snällare o lydigare barn s

2008-12-09 @ 22:06:40
URL: http://http://flowie.blogg.se/flowie/
Postat av: Karin79

Hej! nu har jag haft turen att hitta till din blogg. Usch så initerad man kan bli när barnen trotsar! Har visserligen inte fått en gaffel i armen (hittills), men känner så väl igen det där med bråk vid matbordet.



Tråkigt att du har problem med relationen till din mamma. Tycker du är väldigt stark som tar itu med det.



Kram

2008-12-10 @ 21:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0