Lekstunden, syskonträff och Ikea...

Tänkte uppdatera min blogg lite... 
Igår på annadag jul så Var vi med barnen till lekstunden  på våxnäs..  ( www.lekstunden.se) , barnen hade väldigt kul där och testa bolhavet, rutschkanor, studsmattor och en massa annat. Oliwer var dock väldigt skepptisk till en del saker.. men tillslsut så pröva han oxå, men så fort det kom fler barn, så blev han tillbakadragen och sprang till oss hela tiden. Adam däremot han härja och sprang hela tiden. Han var svett när vi åkte därifrån..
Hade lite funderingar om Oliwer ska få ha sitt barnkals där.. men som det känns nu så är dte ingen bra idé´. Blir för mycket för han, för mycket intryck. Så han får ha sitt kalas hemma istället.
Efter lekstunden så åkte vi till Tobias bror och låna en släpkärra, vi skulle hämta ett skrivbord till Oliwer. Som jag hittade på blocket dagen innan.
Sen bar det av till Lotta med familj, vi var bjudna på mat där, det var jättetrevligt att komma dit och få träffa alla mina goa syskon på en och samma gång. Kikkans nya kille, David var med oxå. David är en ung kille som sminkar sig ganska så mycket och har ruffsigt hår. Adam vart rädd för han när han kom, " mamma hjälp ett monster" men sen efter ett tag så var dem två oskildaktiga, han lekte med han, satt i hans knä, på hans axlar.
God mat blev vi bjudna på, potatisgratäng och kyckling ( skönt att slippa julmat nu).
Vi vart kvar där ett par timmar så det belv sent innan barnnen kom i säng. Men har man jullov så har man..

Idag vakna inte barnen förrän kl nio.. skönt med lite sovmorgon ( fick jag visserligen igår oxå av Tobias)
Efter en god frukost, så har Oliwer och Tobias byggt med lego i övertvå timmar. Jag och Adam lekte på hans rum och byggde med lego där oxå.
Efter lunchen så åkte vi till IKEA!!! Vi hade tänkt att åka till bergvik oxå, men ångra oss när vi hamna i en lång bilkö till rondellen vid bergvik, sen såg vi parkeringen,,  ( jisses....)
På Ikea så lämna vi in barnen på " småland" där lekte dem i en timme medans vi leta saker till Oliwers rum. Vi köpte en skrivbords stol, skrivbordslampa, krokar till hallen och en ram till min teckning som jag fått av kikkan.
Barnen hade tydligen haft väldigt roligt medans vi handla, perfekt ju.
 Väl hemma så har vi slappat och bara varit.. efter maten så myste vi i soffan med barnen, åt godis och kolla på en film..

Nu ska jag gå lägga mig snart, börjar kl 7 i morgon...

Kram


Kommentarer
Postat av: Lars Bäckström

Hej! Ni aktiverar verkligen barnen och ni gör det på ett fint sätt, iaf som man kan läsa av det här... Du ska se att allt kommer ordna sig med din stora son... Det kommande året kommer gå bra för honom... Den yngre sonen tar för sig och gör allt så bra och han är verkigen en stötte pelare för sin storebror...



Jag hoppas att 2009 blir ett bra år för alla 4.





Kram från en liten lus i lusasken

2008-12-28 @ 00:01:02
URL: http://www.srfostravarmland.org
Postat av: flowie

Verkar som ni haft det jätteroligt :-)

2008-12-28 @ 21:16:22
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0