Uppdatering

Nu har det gått ett tag sen jag skrev igen... Har inte haft tid eller ork att skriva förrän nu.
Det har varit jobb, mycket med barnen, körskolan och en massa annat som tagit upp min tid.

Kan ju börja berätta om min senaste körlextion. Jag var till Stefan i måndags och körde med han. Lite nervös var jag allt. Hade nämligen kört med Tobias på söndagen. Nu gick det ändåganska så bra. Även om det känns att det är ett tag kvar innan jag har mitt körkort som jag så gärna vill ha. Jag fick bla träna på att backa. Men 35 minuter går fort.

Jag boka in mig på risk utbildningen nr 1 också. Den är obliatorisk ( 900 kr) jag ska lära mig att man inte får dricka alkohol och hålla på narkotika när man kör bil. Kursen tar även upp att man inte andra grejjer som att man inte ska köra bil när man är trött och andra självklara saker.  Som om jag inte visstde det. Blir så trött. Jag om ngn vet vad det innebär med slarv i trafiken. Min farbror fick sätta livet till alldeles för tidigt när en idiot vinka fram han ( ja han skulle gena över en väg) det vara bara det att bilen bakom inte såg vad som hände så han körde om första bilen  som stanna in. Min farbror dog på stört.
Har även en nära släktning som kört rattfull ett antal ggr.

I helgen så har jag hafr besök av min älskade syster Christine. Hon passa barnen åt oss hela söndagen. Så vi kunde åka och storhandla själva på bergvik. Jag passade även på att övningsköra med Tobias.

En sak som gjorde mig väldigt glad härom dagen var att jag fick tillbaka ganska mycket på skatten. Så nu har jag bestämt att det blir en helg på kolmården i sommar. Ska bli kul att äntligen kunna få ge barnen det.

I dag har jag och Adam plockat björkris!! Känner verkligen att jag längtar efter våren nu!!

Jag tog bort Adams stödhjul på cyklen idag. Jag tänkte att han skulle få pröva att cykla utan dem. Efter 5 vingliga minuter med mig flåsande efter så släppte jag han. Åh jisses vad ungen cykla. Kände mig som Lottas mamma ( lotta på bråkmakar gatan) Ungen kan ju faktisk cykla. Jag blev så stolt. Men snart kom en annan tanke och det är hur tydligt det blir att Oliwer inte kan. Och Oliwer i sin tur blev avundsjuk på Adam. För ngnstans så vill man att Storebror ska kunna före.
Men jag samla mig och prata med Oliwer och förklara att alla är vi olika. Vet inte om han tog det så bra.
Han fick testa Adams cykel och det gick bara inte. Han var så rädd. Efter det så insåg han att det inte gick.

I morgon blir det high life här!! Syrran kommer hi med Edvin. Jag ska passa han medans hon klipper sig och handlar.
Ska bli spännade med tanke på hur mammig han är.
Hon hade ngn idé först att jag skulle med till bergvik ( ja det är där hon ska klippa sig ) och passa Edvin där. Men jag fick en bild av mig hur det kommer att bli med tre barn på bergvik mellan kl fyra och sex på em. Ha ha. Hungriga och trötta å så fullt med folk.
Då är det bättre att passa han här hemma.
Jag ska hjälpa syrran att baka oxå. Hon ska ha ett års kalas på Lördag för Edvin ( han fyllde i går)

Nej nu ska jag ta mig en dusch eller ett bad har unte bestämt mig ännu.

Kram Madeleine

Kommentarer
Postat av: Linda

känner igen det där med hur olyckligt det blir när lillebror kan lika mycket eller tom mer. hur många gånger önskar man inte att man själv kunde bära allt det jobbiga barnen ska igen? livet är verkligen inte rättvist. vi får prata mer när vi ses. kram

2009-04-02 @ 11:22:48
Postat av: Jennie

Duktig han är Adam :-) synd bara att Oliwer tycker att det är så jobbigt, men det är ju förståeligt.. lilla gubben.



kram!!

2009-04-02 @ 22:11:56
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0