Helgen

Har gått alldeles för fort. Den har en tendens att göra det.
I Fredags så var det dags för inskolning för Oliwer igen. Det gick dock inte som planerat. Ulrika ringde på morgonen och talade om att Vi fick komma senare för hon var tvungen att åka till VC med sin son. Oliwer tyckte inte om det alls ( han har ju så svårt för förändringar)
Så han hade jordens utbrott innan vi kom iväg. Det var knappt att jag fick med han. Han följde med tillslut om jag lovade han att följa med in på dagis och stanna hela tiden. Jag var kvar i en timme sen gick det bra att jag gick. Kom tillbaka efter lunch. Det hade gått bra då tack och lov.
Jag reagera på hur han lekte på dagis i fredags. Mycket soterade av saker. Först så sortera han alla kuddar i soffan. Sen leksaksbilarna. Han blev störd på att fröken inte drog ner alla persiener i alla fönster.
Det är så sterotypa lekar och att han inte söker kontakt med andra barn. Det slog mig när jag satt där i soffan på dagis, hur annorlunda han är sina jämnåriga dagiskompisar. Det blir så tydligt.
Det gör ont i mamma hjärtat att inse mer och mer att ens barn inte är som andra. Rädslorna finns där hos mig att han ska bli mobbad, utstött och att han inte ska klara sig själv på ett drägligt sätt.
Älskade lilla Oliwer vad mamma älskar dig..

I Lördags så jobba jag kvällen. Hade en bra kväll på jobbet!!  Innan jag åkte till jobbet så var jag och barnen i pulka backen. Ett måste numera om man frågar barnen.
Tobias och Adam åkte till affären och jag och Oliwer  stanna kvar hemma och lekte. Jag var så trött så jag somna på hans säng.
Jag väcktes av Oliwer som höll en ros i sin hand. Å vad mammas hjärta värmdes då. Strax efter kom Adam upp med en ros han oxå
När jag kom ner höll Tobias på att fixa fika. Han hade köpt semlor. Han gav mig en bukett blommor! Tre stora röda rosor!!
Vi hade det riktigt mysigt! Kändes inte så lockande att åka till jobbet.

Idag så har vi varit till Bergvik och handla present till Jennies goa pojke Kevin. Vi var där på kalas idag!
Vi var och köpte gympa skor till Oliwer oxå. Sen var vi til Romstad och köpte begnade slalom hjälmar ( blocket).

Kalset hos Jennie m fam. Var super trevligt! Barnen hade kul och Oliwer fungera faktiskt riktigt bra. Det var så skönt att se det.
Jag kände igen en av mammorna på kalaset. Det visade sig att jag varit på hennes sons 1 års kalas. Pojken är 7 år nu!
Hennes son har autism, så vi hade en hel del att prata om. Det känndes skönt att få prata med ngn som vet hur det känns.

I morgon ska hela familjen upp tidigt så snart blir det faktiskt sängen ör mig!

Kram Madeleine


Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul när man träffar gamla bekanta sådär :-) o jag förstår att det måste va skönt att få utbyta lite tankar med nån som vet hur det är. Det va supertrevligt idag, jättefina barn o allt funkade superbra :-) jättekul att det funkade så bra för Oliwer!!



Va mysigt ni hade det på alla hjärtans dag, även om du va tvungen att åka till jobbet sen. Kul att bli uppvaktad av sina älskade :-)



kram på dej vännen!!

2009-02-15 @ 22:53:22
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0