Helgen

Har varit bra!! Det har varit skönt att vara barnledig!!
Igår så vakna vi kanske lite väl sent. strax efter elva var hon.
Kände mig oerhört seg ( det hade blitt sent innan jag somna kvällen innan). Efter en lång och stillsam frukost utan tjat så hamna jag framför datorn. ( Lätt att fastna framför den). Kände tillsut att jag var tvungen att få komma ut i friska luften. Tog en härlig promenad i skogen!! Och när jag gick där och fundera på livet och en massa annnat så kom tankarna på aborten på mig. Blev så ledsen och tårana bara rann..  efter en lång stund senare så lugna jag ner mig och det kändes faktiskt ganska så skönt efteråt.. ( behövde väl få ur mig lite).
Jag ångrar verkligen aborten det gör jag. Men jag kan inte få det ogjort.. tyvärr.  Sen finns det andra saker kring den som gjort att det varit extra jobbigt ( inget som jag ska ta här)

När jag kom hem från min promenad så var det dax för mig att övningsköra. Jag körde mest kring gamla scan i Kil. Det är kul att köra bil. Och det är bra träning nu när det är snö och lite halkigt. Läskigast var dock att jag fick bromsa in för tre rådjur men det gick bra det oxå.
Tobias tyckte att jag körde bra faktiskt!!

Vi var till Rud igår och möte upp delar av min släkt. Vi var till en Tai resturan och åt tai mat. Kan ju säga så här att om hon som höll i det he´la hade kollat upp lite bättre så hade hon insett att det var en Take away resturang. Dvs inga rättigheter och ingen toalett!
Vi tog upp hela lilla resturangen ( 14 stycken var vi). Min farbror R, som var lite av en gruppledare såg till så att dem som ville ta en öl/cider innan maten kunde göra det på resturangen brevid. Det var en 30 min kvar till maten så. Vi passa på att gå på Toa oxå.
Maten var väl sådär. Jag beställde grillmarinerad kycklingfile på spett, ris och jordnötssås.
Efter en högljud måltid och mycket skratt så gick hela glada gänget till resturangen brevis och beställde efträtt och  förfriskningar! R hade fixat special pris som han tjatat sig till, Han prata  nog hål i huvudet på ägaren.
Trevligt var det iaf!!
Vi betämde att vi ska göra om det här fats på en annan resturang! Kanske kil nästa gång! He he

Idag gick vi uppe lite tidigare( Tio). Åt en god brunch. Sen åkte vi till Tobias föräldrar för att åka scooter. Men den gick inte som Tobias ville, Men en bit åkte vi iaf!! Är ju så kul
Sen har vi utförskat ÖB och blev en tusenlapp fattigare. Handlat mat för hela veckan gjorde vi på coop oxå!!
Ja just. Jag körde lite bil idag oxå. En liten bit bara, Tobias tyckte det var så halkigt och jag för osäker. Men jag lyckades göra en bra backning och en lugn och säker åkning till coop i kil!!

Har varit och hämtat barnen idag! Dem såg helt färsiga ut. Har lekt och haft skoj hela helgen hos mamma. Igår var dem till sjön och grilla. Dem har åkt pulka och lekt ute! Tydligen så har dem sprungit en del inomhus oxå! Mamma har ett kök som man kan springa runt ( två öppningar).

Nu sussar dem gott! Oliwer i sin säng och Adam i våran. Adam har börjat ha sådana mardrömmar om döden och att han ska försvinna. Så jag tänker att nu under denna period då han är så orolig för att somna så för han ligga hos oss. han behöver det.

Ska ta och städa upp lite här. I morgon kommer Oliwers dagis fröken. Är ju bra om det ser städat ut åtminstonde!!

Ha det bra! Kram Madeleine!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter som ni haft en lugn o skön helg :-) toppen ju.. Spännande att fröken kommer imorron!! kram

2009-02-08 @ 20:44:24
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0