Dagis inskolning och Tantvarning!

Aj aj mitt huvud. Det börja redan igår kväll med huvudvärk. Det verkar inte vilja ge med sig.

Igår så fick vi besök av Oliwers inskolningsfröken. Hon verkar himla bra. Ulrika som hon heter tog med sig kort på sig själv, dem andra barnen som Oliwer ska gå i samma grupp som.
Oliwer var väldigt skeptisk till barnen på korten och vände bort dem. Han tog kortet på Ulrika och krama om det.
Jag hade klippt ut kort på Oliwer som jag gav till Ulrika. Oliwer tog sitt kort och Ulrikas kort och la brevid varandra. U La dem andra korten med barnen brevid oxå. men dem kasta han bort.
Vi prata lite om hur inskolning på dagis kommer gå till. Och lite regler och bra saker att tänka på.
Oliwer var så duktig och visa runt här hemma. Han visa allas rum och så satte han på en cd bok som han absolut ville att U skulle lyssna på med han.
Adam skulle egentligen ha varit hos Anette igår. Men han hade sån  hosta att han fick bli hemma. Så han var med när U kom. han ville oxå minsann börja på dagis och han gav ett kort på sig själv till U som hon kulle ta med till Dagis. Lilla bubben.
Efter att U gått så höll Oliwer i hennes kort som han fick och krama på det och pussa på det. Så det kändes bra att han tycker så mycket om henne.

jag skulle ju ha varit till körskolan igår på dagen. Men eftersom Adam var sjuk så kom jag inte i väg. Jag ringde och avboka tiden. Åh jisses vad hon blev sur. Hon tyckte jag ringde för sent och att nu får jag betala halva körlektionen. Om deminte får ngn anna som vill ha den.
Men vad tusan jag kan väl inte hjälpa att Adam blir sjuk. 
Jag hade verkligen sett fram emot att köra bil.Vill ju ha körkortet innan sommaren iaf.

Vi slappa mest hela dagen igår. Jag ville inte ta ut Adam med hans host. Men vid fem tiden så kom Adam och sa till mig att han behöver faktiskt luft. Så jag klädde han varmt så fick han vara ute i 20 minuter.

Idag så är Adam fortfarande sjuk. Hostig. Så Tobias fick komma hem från jobbet och ta hand om Adam medans jag och Oliwer var och hälsa på dagiset!
Han var så spänd och tyst Oliwer. Barnen var ute när vi kom. Han sa ingenting. Han bara titta och höll mig i handen. Vi stod ute en stund. Sen gick Oliwer till dörren och peka på den. han ville gå in och kika så det gjorde vi.
Åh det var barn och fröknar överallt. 36 barn är det på avdelningen och 8 fröknar.
Nu var inte alla barnen där och en del var ju ute. Men det var så det räckte ändå tycker jag. Var barn överallt.
Men Oliwer visa att han ville gå vidare trots ala barn. Ulrika visa oss lekrummet, dem olika samlingsrummen, stora köket, och tillsist små legot. Det riktigt lös i ögonen på Oliwer. han sattsig direkt och börja leka med det.
han vill inte gå i från dagiset när det var dags för oss att gå. Det är ändå ett bra tecken!! Sen sa han til mig att Dagiset är jätte bra och Ulrika är jättesnäll.
Men jag är tveksam. Jag gillar inte att det är 36 barn på en avdelning även om det är 8 fröknar. Jag hoppas verkligen att det ska bli bra för Oliwer nu. Och att han ska trivas på dagis.
Vi var där i lite mer än en timme. Det var lagomt att börja med tycker jag.

När vi kom hem så åt vi lunch,Efter det så vart det en timme i pulka backen!!
Får passa på medans snön är kvar.
Åh jag önskar att vi hade lite bättre ställt, Skulle vilja åka på skidsemester. Vore mysigt! Men men det är bara att spara så kanske man komme ri väg nästa år.

Jag bad Tobias köpa sensate numret av Amelia till mig idag. Men det nummret kommer först i morgon. Så istället så fråga min vänliga sambo en anställd efter den tantigaste veckotidningen som dem hade.
Så Jag har fått hemmets veckotidning av Tobias idag.. Hrm.
Är jag tant om jag skulle råka gilla den nu då? Nog för att jag blir 30 snart men ändå?

I morgon så ska jag ev träna Afro för första gången.. Är på reservplats men hoppas jag kommer med så jag får pröva...

Nu ska jag ta min tant tidning och gå lägga mig.

Kram Madeleine


Kommentarer
Postat av: Anette

Så bra at Oliwer trivdes med att leka med lego. Det ær ju en fin sak att prata om hemma innan han ska gå dit. Så vet han något han kan leka med på en gång. Ær nog bra før honom å ha några fasta rutiner han gør varje dag han kommer. Så blir han tryggare mycket fortare.

Men jag førstår att du tycker 36 barn ær mycket på 8 vuxna. Men det ær fint att han har Ulrika.

Fick du træna Afro?

2009-02-11 @ 12:12:36
Postat av: Jennie

Han kommer nog stormtrivas på dagis kan jag tänka mej :-) tråkigt att det inte blev nåt på körskolan då, o trist att dom ska bli så sura.

2009-02-11 @ 15:34:08
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0