Träningsvärk

av allt pulka åkande igår och idag! Känner att man måste åka pulka med barnen nu när det är snö och solsken ute.
Igår så var vi i pulka backen två ggr. Innan lunch och så på em.
Jag tog en massa härliga kort. Men jag hittar inte sladden till mobiltelefonen som jag måste ha för att föra över bilderna. *typiskt*
Barnen var lediga i går från dagis och dagmamma ( konstigt det känns at dem är uppdelade nu)
Så förutom en massa pulka åkande så fick vi besök av min arbetskamrat Linda! Hon kom hit med en träningstop som jag skulle få låna. Och så drack vi lite te.
Barnen tycker det är roligt när vi får besök. Så dem håll på att visa L en massa filmer( alltså fodralen) å så visa dem lite nnat oxå.
Det var meningen att jag och L skulle ha tränat afro. Men eftersom vi var på reserv plats så kom vi tyvärr inte med.
Lotta och bebben kom igår på besök. Vi var till pulka backen ihop. Det var kul!!!
Jag åkte med Edwin , tror han tyckte det var kul!

Min kläder från Ellos kom igår!! Och för en gångs skullså satt kläderna bra på mig!! Känner mig nöjd med alla kläder!


Idag så var det dags för Oliwers andra inskolningsdag! Det gick bra! Han var lite tyst när vi kom dit. Men så gick vi till legot. Där satt det redan 5 barn och byggde. Oliwer kolla in dem och sa inget på en lång stund. Sen så tänkte han nog intemer på det. Han byggde och hade kul. Men han prata inte med barnen.
han och Ulrika gick och koll apå andra leksaker medans jag satt kvar. Det gick jättebra. Jag fråga Oliwer efter en stund om det gick bra att mamma går hem en stund och kommer tillbaka. Det gjorde det. Han krama om mig och så vinka han till mig.
När jag kom tillbaka så var han lugn och harmonisk ( han brukar vara väldigt flamsig annars)
Han sa att han hade haft det bra och han vill tillbaka i morgon!
Adam är ganska så avundsjuk i morse. han vill oxå börja på dagis. Det var en kamp att få han till Dagmamman. Fick bära i väg han en bit.
Jag har sökt dagisplats åt Adam oxå. Sen hur jag gör vet jag inte. Har sökt plats iaf.

I pulka backen idag så hade jag med varm chocklad och bullar! Vi var ute i två timmar! Hade jätte mysigt!!

Nu ska jag komma mig i säng! Ska upp tidigt i morgon!

Kram Madeleine

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Det kan inte vara skoj før Adam att han inte får som han vill hehe. Men jag tror Oliwer væxer på att hans lillebror ar avundsjuk på honom.

Så fint att han var så harmonisk nær du hæmta honom Ulrika måste vara duktig med honom.

Det ær ju alltid gott med varm choklad nær man ær ute eller det ær kallt ute.

Jag gjorde det till 2 åringarna som var igen på dagiset idag. Snacka om glada barn jag fick då hehe.

Kram kram

2009-02-12 @ 22:25:23
Postat av: Jennie

träningsvärken känner jag igen :-) va kul att du hittat kläder som passar o du trivs i. Det är viktigt att man trivs i sina kläder. kram!!

2009-02-13 @ 18:50:08
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0