Det blev inte riktigt som jag tänkt mig

Igår så var jag och Adam med Lotta till ilanda och djuraffären där. oliwer har sin egentid hos Anette på torsdagar så han var inte med.
Vi kolla först in alla fiskarna som fanns i mängder, sen gick vi in till reptilerna och kolla på sköldpaddor, ormar, håriga stora spindlar och ödlor. Adam var väldigt intresserad av ormarna.. han blev lite förgargat över att han inte kunde klappa ormen. ( Ska fråga nästa gång vi är där om han får klappa ormen)
Jag fick lite terapi igår oxå, jag avskyr möss och råttor ( blir alldeles kallsvett och skriker om jag ser ngn). Men jag lyckade stå stilla och kolla in ett gäng möss inanför en glasbur. Men jag höll på skita på mig när jag fick syn på en stor råtta i en bur, men det visade sig att de var en plysch råtta.
Vi kolla in söta kaniner oxå och så fåglarna dem hade.
Efter besöket på djuraffären så vill lotta in på baby dadda, hon skulle kolla ut en cyklesits att ha till Edwin.

Vi åkte vidare mot bergvik, när vi kommit halvvägs så ringer dagmman och låter chockad och bekymrad. Hon talar om att Oliwer har kissat på sig två ggr och sen hade han bajsat ner sig och dessutom kladdat runt med bajset på sig själv. Så han hade inga kläder förutom kalsonger. Dagmman var bekymrad för Oliwer prata inte med henne.
Och jag vart bekymrad så vi fick vända och hämta kläder till han och sen hämta han. ( jag hade tänkt att storhandla med ett barn och ge Adam egentid)
Oliwer var så glad så när jag hämtade honom. Jag tror han var avundsjuk för att jag skulle åka iväg med Adam själv. Så han protestera väl. Har man inga kläder kvar hos dagmman så kanske mamma kommer med kläder och hämtar mig. ( tror han kan ha tänkt så)
Jag kommer ta upp detta med hans psykolog. För det är inget normalt beetende. Jag börjar bli orolig hur han ska klara av skolan till hösten. Åh vad jag hoppas att han ska få rätt stöd snart.

Det var lagomt kul att handla med två barn och Lotta skulle ha barnvagnen med sig så hon skulle till att packa i min vagn oxå.
Tur att vi åt inna vi börja handla. ( Mc donalds).
Väl hemma så laga jag jättegod ugnspannkaka med bacon och äpple.

Idag så vakna jag av att det värkte i nacken som bara den. Och trött är jag. Barnen vakna tidigt idag, strax efter sju.
Vi låg och mös i min säng alla tre och kolla på barn tv. Det är så mysigt att ligga och mysa med barnen på morgonen.
Efter frukosten så satte jag igång med att städa här hemma. Jag vill ha fint till barnkalaset i morgon.
Jag börja med tvättstugan och städa den grundligt ( även pyssellådan). Jag blev super trött efter det. Jag har varit helt tom på energi idag. Men jag har iaf lyckats städa här hemma iaf.

Jag och barnen gick till pulkabacken senare under dagen. Härligt att se hur dem njuter i backen. Jag åkte lite jag med ( fast jag hamna på rumpan ett par ggr)

Imorgon kommer huset vara fullt av barn och mammor. Ska bli kul men nervöst samtidigt. Oliwer är nog ganska så nervös. Hoppas verkligen att han fixar det här nu.

Nu ska jag se klart lets dance sen blir det nog sängen för mig!
Kram


Kommentarer
Postat av: Jennie

Va synd att det inte blev så som du hade planerat, den där ensamtiden är ju skönt att få ibland.

Tack igen för det roliga kalaset :-) kram!!

2009-01-24 @ 17:32:17
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0