Flytthjälp och scoter åkning!!

Idag har jag och Tobias varit till Deje och hjälpt min kära kusin Sandra att flytta. Det mesta var redan gjort när vi kom så det var inte så mycket att göra.
Adam lämna vi hemma med min syster Isabelle som kom till oss igår. Och Oliwer lånade Ola och Lotta.                       Eftersom flytthjälpen tog kortare tid än vi räknat med så fick vi en massa tid över.
Tobias blev sugen att åka scooter så vi åkte och hämta den, sen åkte vi tillbaka till deje och tog scootern ner till sjön nedanför min mammas hus. Vi träffade Lotta, Ola, Edwin, Oliwer, kikkan, Sofie och Dizel där nere. Så vi åkte en massa och grilla korv ute på isen.
Efter korv grillning så fick jag pröva att köra scootern själv. Det var super kul, kunde inte sluta åka. Jag åkte ut på isen och gasa på så jag fick fart, kände luften svepte förbi mig.
Jag kände mig fri på ngt vis. Det var det roligaste jag gjort på länge alltså!!
Oliwer åkte med på både Olas fyrhjuling och scootern. Han hade så kul och njöt verkligen.
Bellan och Adam hade haft kul här hemma! Dem passar bra ihop dem två.

Från is utflykten idag!!:



Suddig bild men jag lyckades få med alla iaf!:


Min Tobias och Lottas Ola:



Igår så var jag hos kuratorn, vi kom fram till att jag inte behöver gå hos henne längre, just för att mina problem inte är pts ( post traumatisk stress) grundande längre. Dem grundra sig i annat. Det känndes litet snopet men samtidigt ett kvitto på att man mår bättre och att jag inte känner mig påverkad av barnens far längre som jag gjorde när jag börja hos kuratorn. Har gått hos henne sen januari 06 så det har varit ett par ggr som jag varit där. Kommer sakna henne  men men.
Efter kuratorn så var jag till livskraft på ett möte och efter en timme så blev jag medlem. Å gissa vem som ångrar sig nu då?? Alltså det är ju som min arbetskamrat L sa till mig att jag likväl kan träna i kil u stället för att ta mig in till stan. Men jag rycktes med i det on sa på livskraft och hade jag bott i K-d så hade dte väl varit skillnad. Så nu ska jag avanmäla mig och börja träna på trekå i kil istället. jag blir arg på själv att jag ska ryckas med så lätt, det kommer kosta mig 450 kr ( lär inte få tillbaka inskrivnings avgiften)
Jag mötte upp lilla ( eller hon är inte så liten längre, 14 år) Bella på stan igår. Vi tog bussen hem till mig.

Oliwer ska börja på dagis, äntligen så händer det saker. Han börjar om två veckor med inskolningen så jag hoppas att det ska gå bra! Adam ser framemot ett nytt dagbarn som ska börja hos dagmman nu til veckan, en kille som är 4 år så det är ju i hans ålder. Så dte blir ju kul för han.

Imorgon ska jag jobba.. det känns väl lagomt kul, men pengarna går åt!  Slutar kl 14 så det känns helt ok faktiskt!
Men tanken på att man ska gå upp kl 7 en söndag känns faktiskt ganska trist att tänka på.

Ha det bra!
Kram Madeleine!

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!

Jag skulle med vilja testa att åka scoter.

Hoppas att det går bra før Oliwer men jag tror det ær bra att han får gå på dagis utan Adam. Så hinner han få en mild øvergång till skolan.

Nej jag avundas inte dig som ska gå upp så tidigt i morgon. Jag tycker om att bara jobba måndag till fredag. Men hade jag vart i samma læge som dig så hade jag med vart tacksam før alla timmar jag fick jobba. Før man kan ju inte få før mycket pengar.

Kram kram

2009-01-31 @ 21:43:59
Postat av: Jennie

Ser ut som ni haft en bra dag, låter kul att åka scooter :-)

2009-01-31 @ 22:46:39
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0