Körskolan och sötsug

Jag skrev ju in ett inlägg längre ner ( "nu jäklar") om att jag skulle ta tag i det här med körkort och min övervikt. Jag skrev oxå att jag skulle uppdatera er om hur det går för mig. Tänkte jag skulle göra det nu då.
I förmiddags så klev jag in på Tingvalla trafikskola. Jag blev direkt påmind om sepetember 03.. Det var då jag var där dem senaste ggr. Det såg sig likt ut, lukta likadant.. Jag fick en känsla av misslyckande och tvivel. Att jag inte lyckades ta körkort då 03 när jag började på skolan.  Men jag kunde ju inte ana allt jag skulle få gå igenom.
Nu stod jag inne på receptionen och harkla mig en aning nervöst. Jag tala om att jag skulle övnings köra med Stefan ( som jag övningskörde med sist) kl 10. Samtidigt så passa jag på att köpa en ny teori bok och få inloggnings uppgifter till deras tränings datorer.
I väntan på att Stefan skulle dyka upp så gick till en dator ocjh logga in mig. Mina gamla uppgifter fanns kvar.. Så jag påbörja där jag sluta sist. Gjorde ett test på 70 frågor, tyckte själv att det var lätta frågor och jag trodde jag skulle klaar det.
jag rättade testet och insåg att jag har lite väl höga tankar om mig själv. För att få godkänt så ska man ha minst 6 rätt. Jag hade 46 *pinsamt*
Stefan dök uppoch jag hoppades innerligt att han INTE skulle komma ihåg mig..Men tror ni inte gubben känner igen mig iaf.
- Hej Madeleine det var ett tag sen du. Måste ha varit tre å sen iaf va?
Varpå jag svarar: -Hrm nej det var sex år sen sist..
Stefan tittar förvånat på mig och undrar om det verkligen var så länge sen.
- Häftigt att jag minns dig efter 6 år.
Hoppas du bara minns det positiva tänket jag för mig själv. ( INTE den gången jag höll på rama delar av vänstersidan på bilen in i en trottarkant)
Väl i bilen så körde han bilen en bit bort ( viken) där det inte var så mycket trafik. Jag fick ta över bilen. En volvo v 50 från 08. Jisses så modern den var.
Jag började leta efter handbromsen men hitta den inte. Tänkte att jag blitt knäpp som inte hittar den. Då visar Stefan mig att hand bromsen är en liten knapp som sitter vid sidan av ratten.
Sätet gick att ställa in i en massa olika vinklar och lägen, likaså ratten. Satt himla bekvämt iaf.
Sen var jag i några sekunder  en aning förvirrad och fick för ig att gasen var bromsen ( ja jag vet. Men jag kom på mig snabbt)
Jag rullade iaf gång bilen och körde runt lite gator på viken. Jag fick lite påpekningar om att jag växlar för fort. Och att jag måste bli bättre på att kolla speglarna när jag svänger ut i en korsning.
Ja och så var det lite till. Stefan tyckte att jag utvecklats sen jag var där sist. ( åh tack för det)
Nästa vecka ska vi öva på att bromsa bilen mjukt och att backa.
Jag pustade ut när jag var klar.

Efter körskolan så spendera jag en dryg timme på stan, jag kika efter presenter till kommande födelsedagsbarn. Hitta dock inget som tilltala mig.

På jobbet idag så har jag "bara" haft fridits. Vi  har baka semlor! Mums
Jag jobba bara tills 17 idag så Tobias och barnen kom och hämta mig! Väl hemma så laga jag och Adam mat!!


Min lilla hjälpreda!


Adam som tar kort på mig ( blivande fotograf?)



Jag har ett problem. Jag ska ju inte äta godis ( kan erkänna att det går åt fanders). Alltså jag vet inte hur jag ska få bukt med mitt sötsug. Det är så jobbigt att var sugen på söta saker. Dessutom smyger sig det dåliga samvetet på en när intag av godis och kakor skett.
har ni några tips? Motages gärna.

Nu ska jag gå lägga mig och läsa i min nya kvällsbibel ( körkortsboken)


Min läslektyr dem närmaste månderna!


Ha det gott
Kram M

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!

Det blir bættre det med å køra bil nær du har lært dig. Men det tar tid så du får ha tålamod.



Det med søtsuget. Jag var helt godis beroende ett tag men jag har klarat det med att jag alltid har någon god frukt hemma. Druver och andra søta frukter ær smart å ha før det tar bort søtsuget. Men man ska också kunna ta krom tabletter har inte prøvat det men dem sæger att det fungerar. Annars kan man ju alltid borsta tænderna før inget ær gott efter det hehe.



Kram kram

2009-01-28 @ 18:23:25
Postat av: Jennie

Du är så duktig o du ska se att det här med körkortet kommer galant :) det där med godiset är ju svårt.. du får se till att inte ha nåt hemma helt enkelt, köp hem frukt, eller kanske kex o nån go ost :) kram

2009-01-29 @ 16:06:58
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Karin79

Jättebra gjort av dig att börja på körskolan igen! Jag tror du har mycket positiva saker framför dig i livet nu.



Visade barnen bilderna du lagt ut på BB och mina barn tyckte det var så kul att se O och A. Nils visste på en gång vem som var vem av dem. (Sofia visste naturligtvis också det, men det hade jag väntat mig)

2009-01-29 @ 19:32:54
Postat av: Lars Bäckström

Du kommer klara körkortet i år!



Duktig fotograf du har!

Postat av: Anna (Jennies syrra...)

Tänkte bara önska lycka till med körkortet! Kommer att gå bra, tror jag =)

2009-02-03 @ 22:05:07
URL: http://limelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0