Snö, jobb och brandmän!

Äntligen så har det kommit snö igen! Barnen var överlyckliga i går när dem såg all snö som fallit under natten. Jag lova dem att efter frukosten så skulle vi gå till pulka backen. Jag börja ju inte förrän kl tre, så vi hade gott om tid.
Telefonen ringde och det var från jobbet. En personal hade blivit sjuk och orkade inte jobba,, hon  undrade om jag vill komma och jobba istället. Kl var strax efter nio och hon ville att jag skulle komma så fort som möjligt. Det är tur att jag har en sån flexibel och bra dagmamma. Det var inga problem att lämna dem tidigare.
Men nu är det så att har man lovat sina barn att åka pulka så har man. Så det blir en aning stressigt att hinna i klä barnen, iväg till backen, lämna barnen och sen stressa hem. Tur att Tobias var hemma och kunde köra mig till jobbet.
Om man tänker på att jag har jobbat hela helgen och är inställd på att börja kl tre så kan ni  tänka er att jag kände mig ganska så trött efter ett par timmar. Men jag har inte råd att tacka nej till jobb. 

Ska jobba idag och i morgon sen är det inget förrän på söndag. Ska bli skönt med ett par dagars ledighet. 
Måste berätta vad som hände på jobbet igår. ´Det var så att vi skulle få studie besök av brandmän. Fem stycken skulle dem vara. När dem ringde på dörren i går kväll så öppna L dörren och släpte in dem, efter hon räknat dem till fem så var hon på väg att stänga dörren. Det var bara det att det  kom 20 st till. Som dessutom tala om att det skulle komma 20 st till sen.  Ha ha ha.. kan tänka mig hennes min när det dundra in 20 st till. En del av barnen tyckte det var väldigt spännade iaf och se brandmän i uniform, vem vet det kanske inte bara var dem som tyckte det var spännade.. *s*

Nu står lille Adam brevid mig och tycker att jag absolut ska skriva att " vi älskar mamma". Vid frukosten så sa han när han råka spilla lite mjölk " jävlar vilket spill, det kan man tycka"  han sa det inte argt utan mest konstanterande. Han har så roliga utryck..
Nu ska Adam få sitta lite vid datorn och jag ska ringa och försöka få tag på rektorn. Sen blir det säkert en turt ill pulka backen innan barnen ska i väg och jag till jobbet.
Kram




Kommentarer
Postat av: Jennie

Här finns det två barn till som blev överlyckliga över snön som hade kommit :-) oj så mycket brandmän.. trevligt.. kanske?! ;-) Jadu, Adam är att bra rolig han -skrattar- saknar er!! kram!

2009-01-20 @ 16:34:58
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0