Barnkalas...

Igår så hade Oliwer barnkalas! Det kom sammalagt 6 barn så med Oliwer och Adam var dem ´8 ( behöver ni inte räkna)
Oliwer var väldigt nervös innan.. Så när barnen kom så visste han inte hur han skulle bete sig. Han lekte inte med barnen och han  var grinig och sur.
Vi bjöd på korv med bröd och sen vart det tårta givetvis. Efter fikat så lekte barnen ( ja inte Oliwer då, han satt på sitt rum)
Adam lekte däremot massor med kompisarna. Det tyckte inte Oliwer om precis. Så han blev arg och skrek åt barnen där uppe. Han tyckte inte det var särskilt roligt att ha kalas.
Han var lättad när kalaset var slut.
Det märks så tydligt att han är annorlunda.. det gör ont i mamma hjärtat och se att han är inte som andra barn. Han är verkligen speciell.
Är glad att mina vänner är så förstående och att dem har så snälla barn som inte är elaka mot han.
Efter kalaset så åkte vi till min syster sofie som fyllde 22 år igår! Hon hade beställt smörgåstårta och bakat en gräddtårta! hennes första kalas in sin lägenhet. Jag är så imponerad av henne ( Hon är förståndshandikappad med lätt autism)
Hon har det städat och fint i lägenheen och verkar klara sig bra! Hon har personal som ser till henne varjde dag och som hjälper henne att handla. ( dem är i en lägenhet i närheten)

Tårtan som Oliwer bjöd på!      

                                                                                  

Kompisarna Leo och Kewin      


  Kompisarna Luna och Vidde ( å så Adam)









Imorse så vakna jag tidigt av väckarklockan. Börja jobba kl 7. Det var så trögt att gå upp men jag lyckads iaf.
Åh det var moddig och halkigt ute så det tog sin lilla tid innan jag var framme. Har varit drygt på jobbet idag så jag fick sluta en timme tidgare ( skönt)
När jag kom hem så var jag så trött att jag gick och la mig och sov en timme.
Adam har fått målat med finger färg idag! Han var överlycklig!!

Måste ju berätta vad min älskling köpt til mig idag. När jag klev inna för dörren idag när jag kom hem från jobbet så stod det två däck till min cyklel som är dubbade!  Så nu kan jag cykla lungt!


Däcken ( det är kärlek )



Närmare på dubbarna!!




Ha det bra!
Kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Han är så fin din Oliwer men jag förstår att det är jobbigt när han inte är som alla andra, men underbar ändå såklart. Ja det är tur att han har kompisar som är snälla.



Va kul att det går så bra för din syster!!



Vilken snäll sambo du har som köpt såna bra däck till dej :-)



Kram vännen!!

2009-01-25 @ 23:42:26
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Karin79

Tack så mycket för kalaset! Det märkes på O att det blev lite mycket för honom med all uppståndelse. Jag tycker O är en superfin kille och han har en jättebra mamma.



Kram Karin

2009-01-26 @ 14:33:45
Postat av: Jenny

Mysigt med kalas :)



Ah gött å ha bra däck :)



kraaaaam

2009-01-26 @ 19:45:37
URL: http://jennnyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0