Oliwer...

Igår var barnen på barnkalas hos Liam. Adam hade jättekul och härja och lekte med alla barnen. Men Oliwer  hade det jätte jobbigt. Vi har bara träffat Liam en gång och det var i somras. Och dem andra barnen som var på kalaset har han inte träffat alls ju.
Han nästan skaka så nervös han var, han kramphåll mig i armen och såg orolig och ledsen ut. Dem andra barnen försökte få kontakt med han, men det gick inte, han titta dem inte i ögonen och han svara dem inte. Han sa inte ett ljud under två timmar. jag fråga Oliwer om han ville åka hem men han bara skaka på huvudet. Usch vad det kändes i mamma hjärtat.
Innan vi åkte på kalaset så var Oliwer väldigt grinig, arg och ledsen. Han hade utbrott, rev ut saker i sitt rum och var otröstlig. Det slog mig sen efter kalaset att det var nogdet han var nervös för. Stackarn..
Jag borde i efterhand låtit Oliwer stanna hemma. Men det är lätt att vara efterklok.
Hoppas verkligen att utredning kring honom ska ge han rätt hjälp. Jag blir tokig snart om han inte får det. Han måste ju få hjälp med språket. jag får ringa på måndag och tjata på dem..

Idag så har vi möblerat om i Oliwers rum. Blev väldigt bra!! Vi har gjor plats för skrivbordet som han ska få i morgon.
De är ju hans födelsedag då!! Tänk att han ska fylla sex år.. kan knappt  fatta det.
Hoppas han blir nöjd med dagen i morgon och att det inte blir för mycket för han..

Vi har varit hemma hela dagen idag. skönt. Har blivit en del gjort oxå. Skönt.

Nu ska jag gå göra tårta,, blir saftigare om man gör det  kvällen innan

Kram

Kommentarer
Postat av: Lars Bäckström

Här har du och din familj en kram från mig, ni behöver verkligen den känner jag och jag hoppas att den stöttar er. Du och din sambo sitter verkligen i en trång passage just nu och jag hoppas att utredningen på sonen blir klar så fort som möjligt att både han och ni får rätt hjälp. Så här som ni har det förnärvarande kan ni inte ha det...



Din sambo som inte är barnens far har verkligen klivit in som en riktig pappa och verkar ta ett väldigt stort och fint ansvar för bägge killarna.



Ha det gött nu och hälsa din son som fyller år idag men naturligtvis ska du hälsa junior också samt sambon...





Hälsningar

Lars


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0