Möten och Björn Gustafsson...

Jaha då har det gått ett par dagar sen jag skrev sist. I onsdags så var jag och Oliwer till NP-enheten i K-D.
Vi tog bussen in till stan. Jag trodde inte vi skulle hinna med den. Då vi var sena, men Oliwer är snabb som tur är, vi sprang på slutet. Jag lyckades stoppa bussen.
När vi kom fram till K-D så hade vi gott om tid på oss. Så vi tog en fika på Mc donalds. Sen åkte vi till sjukhuset. Jag ville vara där en stund innan vi skulle in, så Oliwer hann landa lite. Han lekte med ett jätte fint trähus i väntrummet.
När läkaren och psykologen kom för att hämta oss, så höl han jätte hårt i mig och så blev han tyst och vägra prata.
Vi satt först i ett rum där läkaren ställde frågor till Oliwer, men hon fick bara nickande svar. Sen var det dags för O att följa med Psykologen in ett testrum. Men han vägra gå med henne. Han höll fast sig i mig. Så jag fick följa med han in. Där inne fick han lägga klossar enligt mönster som psykologen visa. Hon fråga O om mamma fick gå nu, men han bara skaka på huvudet. Det sluta med att jag smög ut.
Under tiden som O var i test rummet så fick jag svara på en massa frågor om Oliwer , om när jag var gravid och så. Inte helt lätt att svara på.. och det är jobbigt att sitta där och tala om att jag vart slagen när jag vänta O. Jag berätta om att O har bevittnat sånt som små barn inte ska behöva. Men att han varit hos en psykolog för det och han kom fram till att det inte på verkar O nu.
När O och psykologen kom tillbaka så var O på ett strålande humör, han skratta och visa stolt upp sina klister märken som han fått!! Han fick följa med Läkaren på ett enkel undersökning. Under tiden så prata jag och psykologen om testet. Hon sa att det blev mjukstart får O idag så vi kommer få fler tider.
Jag kände mig lättat av att Fadern inte dök upp och att det ändå gick så bra med O.
Det känns så bra att utrdening har startat och att O äntligen får hjälp.

Igår var det Adams tur att åka till stan. Vi var till en logoped som heter Rebecka. En jätte gullig tjej. Hon har haft Oliwer innan. Så både jag och Adam vet vem hon är.
A är en sån spontan liten kille. Han tok hela besöket med ro och såg det mest som en lek. Han berätta en massa saker för Rebecka.
Han fick titta i en bok och skulle svara på frågor med hjälp av boken. Han klara det galant *stolt*.
Det som A behöver träna på är R och S. Så vi fick tre tider till.

Idag har jag jobbat! Var med fritidsgruppen. Vi gick till järnvägscafét och där åt jag årets första semla!! Mumsigt.
Skulle ha jobbat mellan 8-14 i morgon, men fick extra timmar. Så det blev ett ljuvligt 12 timmars pass i stället. Jag behöver pengarna så då är det bara att ta det.

Innan jag börja jobba idag så satt jag och kolla på Björn Gustafsson på Youtube. Han är ju så himla rolig..




Håll till godo!!




Kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jodu, Björn är bra rolig han :-) hoppas du får en bra dag!! Kram!!

2009-01-17 @ 09:41:59
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej!

Så bra att båda din pojkar får den hjælp dem behøver.

Som jag skratt till Bjørn han har inte jag sett till så mycket.

2009-01-17 @ 15:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0