Har inte kunnat skriva på ett tag

Jag har inte mått så som jag velat. Har haft mycket ångets och vara ganska så nere. Det hade inte varit ngt bra om jag skrev just då. Hade inte dem mest positiva tankarna om mig själv då.
Kanske att man skriver ngt man ångra då eller så. Det är ju ändå internet det här och vem som helst kan läsa.

Har haft och har stora problem med Oliwer. Det funkar inte på dagis längre. Han vägrar prata där. Hemma har han vredesutbrot.
Desstutom har han börjat med sängväteri igen. Det är minst sagt jobbigt här hemma.

Som mamma känner jag att mina krafter börjar ta slut. Det är extar mycket tvätt varje dag. Jag måste ha tålamod att sitta och träna med han. Jag ska finnas tillhands och vägleda och aktivitera han. Annars så går han in i sig själv..
Jag erkänner, jag klarar det inte själv. Tobias hjälper till, han är som en pappa för dem. Men älskade speciella Oliwer kräver mer än så just nu.
Adam får stå tillbaka väldigt mycket.
Jag har ringt kommunen och ansökt om avlastningsfamilj.

På Lördag ska vi åka på familjekurs. Jag ser inte fram emot det. Hur ska det funka med Oliwer som han är just nu?? Kommer han att funka i en okänd grupp. Kissiga sängkläder? Hur mycket ska jag ha med mig i lakan?
Maten? ( Oliwer kan ha svårta tt äta i okända miljöer)
Jag ska göra ett ärligt försök. Adam behöver det här iaf.

Jag vill skrika rätt ut "hjälp mitt barn nu!!!!!!!" varför ska allt ta sån tid för? Han behöver ha komunikationskort. Det ligger på mitt ansvar att fixa det? Jag orkar inte.  Men jag måste orka för Oliwers skull. Han måste ha en assistent i förskoleklassen. Han skulle behöva ha en på dagis med. Men det händer ju inget. Varför??

Jag har nu fyllt i ansökan om vårdbidrag. Hoppas jag får det beviljat. Det behövs.

This my Life...

Kram Madeleine♥


Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!!!

Det var inte skoj att Oliwer har fått en nedtur på dagis och hemma. Vi får hålla tummarna på att du snart får den hjälp du har rätt till å få.



Det var inget skoj med att du har haft ångest å tänkt tankar som inte är bra om dig själv. Men du får komma ihåg att vi är många som tycker du är en hel toppen tjej som duger presic som du är. Det gör jag i vart fall. Om du känner dig nere någon gång måste du komma ihåg att du kan alltid prata med mig om du känner för det.



Kram kram

2009-06-09 @ 21:21:53
Postat av: Madeleine

Tack snälla söta Anette.

Saknar dig gumman!!

2009-06-09 @ 22:05:07
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kramar om min fina goa vän!!!!

2009-06-09 @ 23:47:57
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Linda

Du har kraften o styrkan Madde, ta en tag i taget bara när det är tufft!! Kram

2009-06-10 @ 10:14:11
Postat av: Jennie

Kramar om!!!!

2009-06-12 @ 08:29:38
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: lena

Jag tror att ni får det bra på sommarkursen.Då har du chansen att ägna mer tid till både dej själv och barnen. Känner på mej att det kommer att funka, det är mycket aktiviteter så det blir toppen för barnen.Jag tycker att du är jätteduktig du grejar och står i.. Kramis.

2009-06-12 @ 10:30:46
Postat av: Helena

Åh, jag känner igen mig så himla mycket i dig! Det var med klyvna känslor som jag åkte på olika kurser. För även om det ger mycket så tar det väldigt mycket att byta miljö.



Man kommer i svackor där man undrar hur i helvet ska man orka, det gör man alltid men man är lika frågande varje gång. Jag tror det är jätte bra att ni söker avlastning, både för dig och för lillebror. Jag har hat både avslastningsfamilj och kortis och jag tycker kortis funkar bättre, för då är man inte beroende av en person ifall den blir sjuk. Men jag var väldigt skeptiskt till det i början..



Jag kan ha svårt att sitta ned på msn och prata längre stunder, speciellt nu när det är sommarlov och Eddie är hemma, men om du vill kan vi maila istället.. Du har min adress på msn.



Du verkar vara en fin och omtänksam mamma, även om du tvivlar på dig själv så är du den bästa mamma till dina barn! Du älskar dom och dom dig!!



En styrkekram

2009-06-15 @ 08:53:46
URL: http://metrobloggen.se/helenassida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0