Hej

Usch är egentligen för trött för att skriva nu.. Har jobbat i kväll och är ganska så trött.
Men jag kände att jag vill skriva ett liiitet inlägg.

I måndags så var jag och Oliwer till Np-enheten. Vi träffa en sjukgymnast. Oliwer fick göra olika övningar. Och jag fick svara på en mängd med frågor.
Efter 20 min så frågar tanten mig om Oliwer ska börja förskoleklass till hösten. Jag svara ja. Sjukgymnasten tyckte jag skulle tänka om. Hon trodde inte han skulle klara det.
Jag blev paff att hon kan säga en sån sak efter ha träffat Oliwer i 20 minuter... Sen säger hon till mig att Oliwers största problem är språket. Som om jag inte visste det.
Nu kan jag tolka det hon säger på två sätt.
 1.Ett sätt är att jag ser det som att hon hoppar på mig med att efter så kort tid yttra sig om Oliwer skolmognad. Och att hon måste tro att jag är korkad som säger till mig att Oliwers största problem är språket..
2. Sen finns det ett annat sätt att se det på. Hon sa så som hon gjorde om Oliwers skolmognad för att hon ser saker med andra ögon och tänker på att Oliwer ska få rätt hjälp. Att hon påpekar att språket är det stötsta problemet kan tolkas då som att jag inte ska förstora upp hans motoriska svårigheter uatna rikta in mig på språket.
Jag väljer faktiskt att tolka det som alternativ 2

jag såg alternativ 1 först, sen tänkte jag om och valde alternativ 2..

Håller på att lyssna på en bok om självkänsla.. Det är verkligen nyttig och bra information. Finns ex i boken som jag känner igen mig i så.
Jag har iaf börjat tänka om nu när det gäller min självkänsla.

Som det här med att jag har haft och har fortf problem med att prat när det är fler än 2 människor i ett rum. Jag börjar genast nervärdera mig själv genom att tänka. Vem tycker jag har ngt intressant att säga  Jag är sämre än dem andra i rummet. Dem vill nog inte lyssna på mig iaf. Och om jag mot all förmodan pratar om ngt så kommer det in en annan person då tar tankarna över igen  Jaha nu kom hon. Hon är sötare, smartare än mig. Lika bra att jag är tyst, dem andra lyssnar  nog hellre på henne.
Alla dessa tankar tyder på en dålig självkänsla. Jag måste öva på att stärka mig själv, att inse att jag duger som jag är. Och inse att det kommer alltid finnas ngn som är smartare, roligare, lättsammare än mig. Men så länge jag gör mitt bästa så är det bra.

Adam är så hostig, han har varit det i tre veckor snart. Jag prata med dagmamman i kväll. Adam hade varit hostig och dan.
så jag vet inte om jag ska skicka i väg han i morgon eller inte...
På fredag är det tänkt att jag ska åka till Örebro. men jag vet inte om det blir av heller.

Har köpt mig krom tabletter nu iaf. Får väl se när det börjar funka!!!

Kram Madeleine


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tycker oxå du ska välja att tolka det som alt 2, hon vill ju själv det allra bästa för Oliwer :-)



jadu, det är bara öva öva öva som gäller när det kommer till den där dåliga självkänslan, vi får kämpa på tillsammans!!



hoppas dom där kromtabletterna sätter fart o hjälper lite snart o att du o adam kommer iväg till helgen!



kram :-)

2009-03-12 @ 14:27:26
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Helena

Hejsan! Brukar komma hit och läsa ibland. Jag känner igen mig med mycket i det du skriver.. Har en son som oxå gjort utredning och där det visade sig att han hade ADHD. Jag tror att man får tänka som du skrev alt.2. Dom är ju där för att hjälpa till.

Postat av: Anette

Hej!

Du måste komma ihåg att du ær intressant, rolig, smart och har mycket bra att sæga det kan vi alla som kænner dig bekræfta att du ær.



Ja du får tolka som alt. 2 men det kan ju inte vara lætt før dig att høra något sådan ændå.



Kram kram

2009-03-14 @ 12:13:01
Postat av: Madeleine

Vad gulliga ni är med era kommentarer. Kram på er!

2009-03-14 @ 19:04:06
URL: http://maddesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0