Mysdagen som inte blev så mysig

Jag hade planerat den här dagen i ett par dagar. I morse tala jag om för barnen vad vi skulle göra.  Dem reagara med ett  jippie och så sprang dem och klädde på sig. Det jag tala om för dem var att vi skulle ta tåget till stan och besöka lekstunden.
Jag tänkte att det är lika bar att starta i tid. Cykla med barnen till tåg stationen kan ta sin lilla tid. Adam har den lilla egenheten att han cyklar ett par meter sen stannar han och klagar sen cyklar han och så stannar han. Så håller det på.
Det gick ganska så snabbt att cykla till tåget. Vi hann med ett tidigare tåg än väntat.
Och både jag och barnen var på gott humör.




Vi kom till stan tidigare än väntat så för att fördriva tiden så gick vi till åhlens och köpte present till Mosters skrutt. Han fyller ett år snart.
Vi skulle ta stadsbussen till våxnäs. Vi stod och vänta på bussen. Plötsligt är Adam borta. Oliwer talat snabbt om att Adam är på bussen. han har alltså klivit på första bästa buss utan att jag sett det. Bussen skulle precis åka så jag fick springa och stoppa den. Nu var bussen på väg till våxnäs så jag och Oliwer hoppa på vi oxå. Men vilken tur att Oliwer så vad Adam gjorde.
När vi väl kom till våxnäs så var det ännu mer tid att fördriva så vi strosa på Jysk medans vi vänta på att lekstunden skulle öppna.
Utanför lekstunden mötte vi upp Jennie , Leo och Kevin.
Vi gick in och barnen härja loss om bara den.









Hann med och få en bild iaf



Här kommer Oliwer


Oliwer och Kevin!


Studsmattan vr kul


Kolla så mysigt man kan ha det!!


Mammas fina duktiga kille!!



Leo som var svår att fånga på bild!!



När det var dags att gå därifrån så vägra Adam följa med. jag fick jaga  han och bära ut han.
Vi gick till Burgerking sen. Och där fanns det ett litet boll hav som lockat mer än maten. Så efter att ha fått i dem maten så vill dem genast dit. Adam vägra komma ut därifrån när vi skulle hem. Han skrek och bråka så jag fick återigen jaga han och bära han till ytterkläderna.
Utanför burgerking finns det en lekplats. Så givetvis så ville barnen testa rutchkanan. Och gissa om dem ville därifrån sen? Nej just det. Så dte var bara att hämta Adam ytterligar än en gång
Efter burgerking så beslöt jag mig för att försöka ta mig tll stan och hinna med ett tåg hem.
Vi stod en stund på våxnäs och vänta på stadsbussen. Det satt ett par som prata spanska och vänta på bussen. Dem lekte Adam med.Han grimasera och lipa åt dem och tjejen gjorde likadant.
Tillslut så kom bussen.Och vi hann med tåget. Men Adam kom på att han inte ville sitta brevid oss så han tog en annan plats. Men det var bar det när han var och kissa på tåget så kom det andra och tog hans plats. Så han var så lagomt glad när han kom tillbaks.
När vi väl kom till kil så börja det rolig amed att cykla hem med två trötta bbarn. Oliwer cykla på och var hur duktig som helst. Men Adam han pep och gnällde , skrek och grina. Han cykla i cm sen stanna han och skrek. Det tog bara en timme att cykla hem. Och jag var gråtfärdig innan vi var hemma.
Men så tänkte jag. Jag har iaf två friska barn. Inte alla som har det. Så då kändes det gensast lite bättre.
Väl hemma så fick Adam bada.Han var svett och smutsig.
Vi lyckades faktiskt genomföra fredagsmyset tidigare i kväll. Glass och ny film. Pinnochio.
Nu sussar dem så gott. Dem laddar för en ny dag.
Men i morgon ska jag jobba så då får Tobias äran att umgås med dem små liven.

Nu är jag trött. Längtar till kudden och täcket!!

Kram Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0