Pettson och Findus

har vi varit och kollat på idag! Barnen har varit på spänn hela dagen. Dem har verkligen sett fram emot det här.
Min syster Sofie var med oss oxå.
Det är härligt att höra en massa barn skratta samtidigt. Låter så mysigt.
Adam blev givetvis kissnödig när vi kolla på filmen så vi fick knö oss ut. Det var bara det att när vi kom till toan så kom han på att han inte skulle kissa... så vi gick snabbt tillbaka. Det dröjde en hel minut så kom han på att han var kissenödig.. men han ville inte missa filmen så han satt och skruva sig och kunde absolut inte sitt still på 15 minuter. När filmen sluta så sprang han i väg på toan...
Innan filmen så var vi till McDonalds och åt mat. Efter det var det givetvis en tur till Hemköp för inköp av festis och godis!!

Nu sitter barnen och ser på Wildkids i sina pjymaser och vi har precis rett ut vart alla ska sova. Natten till idag så sov Adam brevid mig ( Tobias åkte till stan igår, han har åkt tidigt till Trysil idag) min syster sov i Adams säng och Oliwer i sin säng.  I kväll blir det ett par ändringar. Oliwer sover brevid mig och Adam i Oliwers säng...

Ibland känner jag mig oerhört maktlös som mamma.. I går var Adam väldigt ledsen. Han sakna sin pappa. Han undra vart han var, varför pappa inte vill träffa honom. Jag svara honom ärligt att pappa vill inte träffa dig och Oliwer. Jag sa att jag inte visste varför, men att det absolut inte var deras fel. Då sa lilla Adam att pappa känner ju oss så varför vill han inte träffa oss.
Det gör så ont i mamma hjärtat när jag ser hur dem saknar han och att jag inte kan göra ngt för att ändra på det. Samtidigt som jag blir ledsen över att se barnnen ledsna så blir jag så jäkla förbannad på deras far. Hur tusan kan man vilja vara ifrån sina barn i två år???
När jag var inlagd på Marieberg så var jag utan min barn i två månader, jag höll på bli tokig då.
Jag och Tobias har verkligen försökt kommamed förslag och lösningar så han ska kunna träffa sina barn.
Det enda han vill är att Kils kommun ska ordna en kontaktperson åt han som är med när han lämnar och hämtar barnen. Men kils kommun menar att det inte finns ngn anledning till det. Ralf hävdar då att det finns det för att jag ljuger om han. men vi har erbjudit honom att hämta och lämna hos dagis och dagmamma. Men han hämtar inga barn om jag nte är med och med en kontakt persson. Så tyvärr så är han mest ute för att jävlas med mig. Barnen skiter han i...

Nu ska jag gå upp och placera ut barnen och läsa en saga.. sen ska jag och Sofie kolla vem som vinner melodifestivalen!!!

Ett par bilder från idag :

Adam väntar på bussen!


Oliwer väntar på bussen:


Syster Sofie väntar oxå:


Jag väntar faktiskt oxå ( mäster fotografen Adam) :


Adam i bio salongen:


Oliwer och Sofie i biosalongen:



Ha en trevlig lördag kväll
Kram Madeleine!



Kommentarer
Postat av: Jennie

jättefina bilder :) myspys med bio.



Förstår att det måste göra jätteont när barnen frågar efter sin pappa :-( men det är ju bra att du är ärlig mot dom. Kan inte heller förstå hur man kan va ifrån sina barn med egen vilja :-(

det är tur att dom har en sån underbar mamma!!



Kram vännen!!!!

2009-03-14 @ 22:22:22
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Helena

Dom verkar ha en väldigt snäll och omtänksam mamma iallafall och jag tror att du är rätt ute som är ärlig mot dom.



Jag har oxå två barn som inte träffar sin pappa och frågor har kommit upp ibland.. Det är tungt för ens mamma hjärta att se sina älsklingar vara ledsen för en annan vuxens beslut.

2009-03-15 @ 09:34:28
URL: http://metrobloggen.se/helenassida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0