Utkast: Har varit ...






Har varit och handlat lite:
En vacker dörrskyllt:





En söt liten groda:



En söt ekorre:




Igår var jag på möte på np-enheten. Jag träffa en kurator och prata om utredningen och  Oliwers framtid.
Jag var ganska så nervös ( inte som jag brukar vara efetrsom Ralf inte skulle komma). Men jag vill att Oliwer ska få all hjälp som finns. Och då blir jag nervös för att jag inte kan prata så att det ska bli bra för Oliwer.

Blev irreterad för att hon tog upp det här med Ralf och att han inte träffar sina barn. Det lät på henne som att jag hindra Ralf. men det är ju inte så. Jag förklara för henne att jag har gjort allt jag kan för att Oliwer och Adam ska kunna träffa sin pappa. Men att han har hakat upp sig på att det ska vara en kontakt person med från kils kommun. För han vill inte träffa mig själv. Han vill inte att jag ska hitta på lögner om honom. Men kils kommun tycker att Dgais äär ett bra alternativ att börja ta kontakt med Oliwer i korta sunder. Och Ralf tror att jag manipulerat dagis och alla andra utom en kontakt person på kils kommun.
Blir arg och ledsen när jag ska behöva förklara in för andra varför inte Ralf träffar sina barn.

Jag ska  gå en föräldrar utbildning som är uppdelade på två timmar per gång ( 5 tillfällen) Det kommer vara flera föräldrar till barn med Autism. Vi ska få se på film, få råd stöd och tips.
Ralf ska säkert gå på den oxå enbart för att djävlas med mig..

Vi prata om vårdbidrag oxå. Det är ju en hel djungel. Trodde jag skulle få hjälp att fylla i den av henne. Men det fick jag inte. Tur att man har snälla arbetskamrater som ställer upp.
 Jag fråga henne vart Oliwer kommer han på för stödeneht nu. Det visste hon inte. Och det kommer nog inget besked på det innan sommaren.
Jag vill ha hjälp nu. Ska vi gå en hel sommar utan hjälp då? suck....
Mötet kändes sådär.. Vill att det ska hända ngt.

Oliwer är sjuk ännu. Han har haft feber sen i fredags nu. Lite piggare idag men ingen aptit eller så.
Adam fick gå till dagmman idag. Han har sin bästis där.. Han var så söt när han skulle gå hem. Han krama om sin kompis och gav han en stor puss på kinden.
Förra veckan så hade dagmman hittade Adam och kompisen instängda i dockvrån. Dem låg på en madrass och kramades. så goa och söta med varandra!

Jag har faktiskt varit duktig idag om jag får säga det själv alltså :)
Har  tagit reda på en massa tvätt. Rensat min garderob, städat linneskåpet!

Efter lunchen så städa jag ute , klippte gräsmattan och rensa i rabbaten i två timmar!!

Nu ska jag gå nanna!

Kram Madeleine

Kommentarer
Postat av: Jennie

Va duktig du är gumman o en underbar o fantastisk mamma. Jag hoppas verkligen ni kommer få bra hjälp för Oliwer. Förstår att det måste va frustrerande att vänta.

Va fint du har gjort det, både hemma o här :-)

Kram till dig vännen!!!!

2009-05-13 @ 00:15:00
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tack ;)

Ja det är frusterande att vänta..

Att bero på min bloggs utseende så vill jag ha en annan. Men jag får inte till det. Så därför fick det bli en färdig mall.

Kram

2009-05-13 @ 10:29:14
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag tycker du ska be om att handikappscentrum/barnhabiliteringen skriver in Oliwer hos sig. Där får du hjälp med samtal, ansökningar, hjälpmedel och det som är aktuellt.. Eftersom han är Autistisk borde det inte vara något problem att få bli inskriven där.. Du får hojta till om det är nått du undrar om!

2009-05-14 @ 08:06:05
URL: http://metrobloggen.se/helenassida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0