Oj oj oj

Jisses vad jag saknat dig min blogg som jag inte skrivit på hur länge som helst. Jag har försökt sakffa mig nya bloggar men nästan fått dåligt samvete. Har ju skrivit här av och till sen 2008, måste stanna kvar här. 

Är egentligen för trött för att skriva, har jobbat 12 timmar och ska jobba 12 timmar i morgon med. Gäsp..  Jag har en fundering så här på kvällskvisten och det är hur man får ihop det med hem och familj när man jobbar näsintill heltid och sambon jobbar heltid. Känns som städning, tvätt och annat nödvändigt aldrig tar slut. Man jobbar, kommer hem och så är det kvällen. Helgen vill man ju inte ägna åt att städa och tvätta. Hur gör andra? Och hur får man tid för varandra. Jag och min sambo har inte haft egen tid på jag vet inte hur länge.. Har direkt ingen som kan ta barnen heller.

Jag jobbar ofast eftermiddagr och kvällar, när jag kommer hem så ligger sambon i soffan helt utslagen och ser på tv och jag själv är sleten och hamnar oftast framför datorn.. svårt att få tid för varandra när man är så trött och bara vill vara..

Vad är det egentligen som är viktigt i livet??  Jag har ju mer åren gått och ju mer jag upplevt ändrat och sett mitt liv ur andra synvinklar. Jag vet ändå att jag ska lyssna mer på hjärtat och våga ta beslut som kan ändra mitt liv. men det finns känslor som sätter stopp och rädslor som stoppar mig. Jag jobbar på det.

Tror att det är så att allting har en mening. Jag har tex lärt känna underbara vänner som jag aldrigt lärt känna om i mitt liv tog sig det vändor som det gjort.

Kram Madeleine


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jadu gumman, det är inga lätta funderingar du kommer med. Det är svårt att hinna med allt o varandra. Man får försöka så gott man kan.

Kram!!

2010-06-30 @ 08:27:26
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0