Lite mer kött på bena

Har vi fått idag. Var in till barnakuten och träffa en duktig barnläkare. Hon bekräfta det läkaren ställde som diagnos på akuten. Kom även in två läkare till och titta på Adam.
Adam har kommit lindrigt undan. Han är inte svullen vid lederna som man kan bli. Han har inte mycket förändring i proteinet. Och inget blod i urin el avföring.
Det jag känner att vi måste ha koll på här hemma är så att han äter och dricker ordentligt. Han har gått ner lite i vikt sen i lördags, 4,5 kilo. Adam verkar ha mest ont på morgonen och kvällen.
Hos doktorn busa han och höll på. Kan vara ett sätt att avleda doktorn.. hm ja jag vet inte.
Han ville att vi skulle äta på max inna vi åkte hem, det gjorde vi. Men han fick bara i sig ett par bett på hamburgaren sen såg jag hur han tog sig för magen. Han försöket lek i deras lekhörna men det vart bara jobbigt åt han.

Jag prata med Adams fröken idag, och så länge Adam inte äter och dricker ordentligt så får han vara hemma från skolan.
Får hoppas att han piggar på sig under dagen och vill ha mat sen iaf.

Nu ska jag ta en kopp kaffe, dagens första. Lite sent men har inte haft tid förrän nu.

Kram Madeleine

Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo - Fru & 4 barnsmorsa ♥

Hoppas det blir bättre snart

kan inte vara lätt för ngn av er :(

stor kram

2010-09-21 @ 09:36:49
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0