Tusen saker

Idag finns det massor med saker att göra här hemma. Det ser ut som om ngn har släppt en bomb här. Och jag blir så stressad över det, vill helst börja överallt samtigd.
Får besök av min underbara vän jennie idag, så jag vill att hon ska kunna komma innanför dörren iaf ;)
Läste ett citat  "att städa när man har barn är som att skotta när det snöar". Undrar vad det skulle vara för citat när man har en gubbe som sprider saker överallt.. och ja jag kan jag med.

Det var spännade att få i väg Adam till skolan imorse, han kom ner glatt i från tappan och var laddad för en ny skoldag. men det är så med min lille Adam att han bestämmmer sig ofta för att det är sol och varmt ute, så dagens outfit var ett linne och ett par shorts. Elaka mamman i huset tyckte inte att det var lämpliga kläder. Tur för Adam att han har en smart och snäll storebror, Oliwer hämta ett par byxor och Adam blev så glad för då kan man ju ha shortsen utan på byxorna ;)
Han blev dock lite sur sen när inte foppa tofflor till skolan var ett alternativ och så hade jag ju packat ner fel gympa shorts och linne.
Oliwer fick gå själv till ksolan idag, inte meningen att han ska komma försent för att lillebror krånglar.
Fick i väg Adam till skolan tillslut, lite suring var det för att han fick bära ryggsäcken själv.


Igår så rensa jag bland alla papaper på skrivbordet, märks inte ens om man tittar. Undrar om man någonsin får ordning. Älskar inrednings tidningar och det slår mig att alla barn familjer som är med har så fint och städat, får för mig att det bara är vi som har det rotigt.
Tänkte iaf underlätta lite genom ett par inköp på ikea. Ska dit på Lördag så får vi se vad det blir.



Nu ska jag fundera ut vart jag ska börja att röjja
Kram Madeleine♥


Kommentarer
Postat av: Jennie

Och jag kan underrätta dig om att det absolut inte bara är ni som har det stökigt o rotigt, tror det är vanligare än folk vill erkänna :-P men visst vore det skönt att ha det sådär fint o välorganiserat jämt :-)



söta lilla Adam, ibland är det svårt det där med vädret, o dessa dumma mammor som kommer o förstör allting.. besvärligt.. haha ;-)

2010-09-02 @ 09:31:47
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej!!!

Jag tycker bäst om å ha permar som jag sätter inn papprena i men Eivind vill ha kontorsmapp system :) så vi har begge delar hehe. Men tar man inte å sätter inn det på en gång ja då ligger det där i några dagar hehe



Ett knep på att dem inte ska ta på seg fel kläder nu som det har blivit kallt är å packa bort sommar kläderna när dom inte är hemma. Då kan dem inte ta på sig shorts på morgonen. Men du får antaligvis en sur son när han kommer hem och upptäcker det :)



kram kram

2010-09-02 @ 13:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0